SAHABAT SETIA

Rabu, 16 Mac 2011

BAGAIMANA AMERIKA QIANATI ISLAM!


SALAM ALAIK.... kali inie ana nak bawakan article yang baru saja ana baca.... article ini ana dapat drpda shbat ana... dah lama dah dia bagi, tapi bru sja nak baca.... maklumlah, ana punya tanggungjawab sebagai pelajar dan seorang anak...

 maka, ana dapat rasakan bahawa article inie insyaAllah dapat memberi sedikiet impak kepada kita semua sebagai mukmin yang bertaqwa....

Pada tahun 1900, barat berfikir bahwasanya kalaulah Islam nak
dijatuhkan, mesti dijatuhkan khalifahnya. Apabila barat melihat khalifah Turki yang terakhir
iaitu Sultan Abdul Hameed tersangatlah lemah, maka itulah masa yang terbaik untuk menjatuhkan
khalifah. Lalu barat mula menjalankan jarumnya dengan menghasut orang-orang Arab; mereka
menyatakan, "Bagaimana boleh dibenarkan Turki berkuasa penuh dalam dunia Arab, sedangkan
Turki bukan dikalangan Arab?...Bangsa Arab mesti diperintah oleh orang Arab sendiri."...Selepas
detik itu, maka bermulalah rancangan "devide and rule" secara besar-besaran dilakukan. Orang
Mesir nak keluar tak mau duduk bawah Turki lagi. Begitu juga dengan orang Jordan nak keluar,
orang Palestin pun nak keluar dan semua negara-negara Arab nak keluar. Britain dengan dibantu
oleh sekutu-sekutunya di Eropah memberi tekanan yang hebat ke atas Sultan Turki. Akhirnya Sultan
Turki menjadi lemah. Bila dilihatnya Sultan Turki semakin lemah, maka mulalah barat merancang
untuk memasukkan golongan yahudi ke dalam bumi Palestin. Sungguhpun Sultan Abdul Hameed
kelihatan sudah cukup lemah ketika itu, tetapi apabila wakil yahudi masuk berjumpa dengan
baginda dan berbicara, "Wahai Sultan! kami bangsa yahudi adalah hamba tuan. Duduk di bawah
telapak kaki tuan. Maka oleh kerana itu, kami meminta untuk menumpang hidup di bumi Palestin.";
tapi Sultan Abdul Hameed tetap tidak benarkan. Sultan Abdul Hameed menghalau wakil yahudi itu
sambil berkata, "Pada setiap jengkal tanahair Palestin itu terdapat darah para syuhada. Jadi,
mana mungkin aku mengkhi! anati lembaran-lembaran sejarah kaum muslimin itu?"...Tetapi tak lama
selepas itu, Kamal Ataturk dengan bantuan orang Arab berjaya menjatuhkan Sultan Turki. Maka tak
ada dah lagi Khalifah Islam selepas jatuhnya Sultan Turki itu. Semua negeri pakat tadbir
sendiri-sendiri. Maka terputuslah sistem Khalifah dalam kerajaan dunia Islam sehinggalah ke
hari ini. Lalu penjajah barat pun masuk ke dalam negeri-negeri Arab dan memfaraidkannya sesama
mereka. Britain ambik Palestin, Itali ambik Libya, Perancis ambik Algeria; seolah-olah
negeri-negeri Arab itu bapak depa yang punya. Britain pun masuk ke Palestin dan mereka pergi ke
kubur Sallahuddin al-Ayyubi, lalu mereka memijak-mijak kuburnya dan mencabar dia untuk bangun
bertempur dengan mereka. Mereka kata, "Peperangan Salib tidak tamat lagi wahai
Sallahuddin!..."...Samalah juga seper! ti apa yang diucapkan oleh Bush ketika melobi untuk
menyerang Afghanistan, katanya, "Sekarang adalah peperangan salib!...".

Cerita jihad seolah-olah ditamatkan semenjak jatuh dan tamatnya cerita Khalifah dari dunia
orang Islam. Semua dunia Arab dan dunia orang Islam yang kepala-kepalanya diberi kemerdekaan,
adalah yang berpemikiran barat belaka. Inilah dia perancangan usahasama barat dan
pemimpin-pemimpin yang berkiblatkan barat untuk menghapuskan setiap tafsiran yang disebut
sebagai "jihad". Mereka bersidang di Tunisia untuk menghapuskan istilah "jihad". Mereka
mengatakan bahwa jihad ini telah pun mansukh. Bila jihad tidak dilaungkan, kita lihat apa
yang berlaku di Palestin sekarang?...Sebenarnya PLO pimpinan Arafat itu membela rakyat Palestin
bukan atas nama jihad. Dia bela atas nama bangsa Palestin. Ini adalah kerana dia tidak mahu
mengembalikan perkataan jihad ke dalam jiwa orang! Islam. Tetapi ternyata rakyat umum yang
belajar Quran dan sunnah Nabi s.a.w.; mereka inilah yang tak mungkin dapat dikikis perkataan
jihad daripada hati mereka. Mana mungkin dikikiskan sebab beratus-ratus ayat dalam al-Quran dan
as-sunnah yang telah menyebut tentang hal jihad ini. Sepertimana firman ALLAH dalam Suratul
Baqarah:216 juzuk 2 yang bermaksud, "Difardhukan kepada kamu berperang sedangkan kamu tidak
suka; boleh jadi sesuatu yang kamu tidak suka itu ianya baik untuk kamu..."...Adakah maksud
"berperang" dalam ayat ini adalah perang ekonomi?...Orang Islam baca ayat berkenaan dengan
jihad ni saban waktu, saban hari, saban tahun; sebab itu mereka tahu ayat berkenaan dengan jihad
ini tidak mansukh dari kitab ALLAH. Begitu juga dengan sabdaan Nabi! s.a.w. yang senantiasa
teriyang-iyang di telinga mereka, yang mafhumnya, "Ketahuilah sesungguhnya syurga itu di bawah
kilauan mata pedang!"...Inilah yang menggerunkan puak-puak orientalis barat tu.

Apabila tentera Israel masuk ke wilayah Jordan pada tahun 60an, tentera Jordan tidak dapat
menghadapinya. Bila melihat keadaan tanahair mereka semakin terancam, orang kampung keluar
mengisytiharkan "jihad"!...Maka orang-orang kampung yang masing-masing hanya berbekalkan
senapang-senapang patah sahaja, tetapi dengan melaungkan kalimah "jihad", akhirnya berjaya
mereka mengalahkan tentera yahudi di dalam kawasan Karramah. Ini sekali gus memalukan tentera
Jordan dengan persiapannya. Siapa sangka orang kampung yang berbekalkan senapang-senapang patah
sahaja, mampu untuk mengalahkan dan menawan serta merampas sejumlah besar senjata dan
kereta-kereta kebal tentera yahudi?...Ternyata kalimah "jihad" yang menjadi tiket untuk mendapat
pertolongan ALLAH belum lagi padam daripada hati nurani orang Islam.

Bila yahudi memasuki Mesir; tentera Mesir ternyata tidak dapat mempertahankan Mesir. Ketika itu,
pening Jamal Abdul Nasser pemerintah Mesir. Maka mulalah pemerintah Mesir bertanyakan pendapat
daripada ulama`-ulama` Azhar dan juga daripada orang daripada gerakan-gerakan Islam iaitulah
al-Ikhwanul Muslimin, "Macamana cara ni nak halau yahudi dari bumi Mesir?"...Kata ulama`-ulama`
Azhar, "Isytiharkan peperangan ini atas nama ALLAH, iaitu isytiharkan ini adalah jihad!"...
Ketika itulah, di ekor kapalterbang pejuang semuanya tertulis "ALLAHU AKBAR". Pemuda-pemuda
ikhwan walaupun tidak mendapat latihan ketenteraan yang lama, mereka tetap sanggup menanggung!
senjata dengan berbekalkan semangat iman untuk menghalau yahudi keluar daripada kampung halaman
Islam. Ternyata dalam masa yang singkat sahaja, yahudi tewas di dalam tangan gerakan al-Ikhwanul
Muslimin dan rakyat Mesir yang turun atas nama jihad. Sehinggalah orang Mesir berjaya mengambil
balik Semenanjung Sinai yang ditawan oleh yahudi dan berjaya memasuki kawasan Israel walaupun
tentera Mesir sendiri tak mampu menghadapinya. Peperangan ini dinamakan dengan nama "Habrur
Ramadhan". Lalu Pemimpin Mesir suruh stop!...Dia kata, "Cukup! Kita dah dapat dah balik kawasan
kita."...Tetapi apabila pejuang-pejuang al-Ikhwanul Muslimin ini balik ke Mesir, mereka telah
ditangkap dan beberapa pemimpin ikhwan telah dihukum mati. Inilah jenayah pemimpin-pemimpin
Arab. Mereka guna! kan orang Islam pada hari mereka perlu sahaja. Bila habih yahudi dihalau
keluar, orang-orang yang memberikan sumbangan pula ditangkap atas alasan dibimbangi mereka
melakukan pemberontakan senjata...Sound familiar aje...60,000 pimpinan ikhwan bagi setiap
cawangan ikhwan ditahan dan dibunuh oleh Jamal Abdul Nasser.

Russia pula masuk ke Afghanistan. Pada peringkat awalnya, Russia masuk di atas kejahatan
pemerintah Afghanistan. Termasuklah kejahatan Zahir Shah, yang pakatan utara nak panggil balik
tu. Nama-nama seperti Barbak Kamal, Najibullah, mereka semua ini adalah pengkhianat-pengkhianat
bumi Afghanistan. Sebab merekalah, Russia masuk untuk tawan bumi Afghanistan. Pada peringkat
awal apabila fatwa jihad dilancarkan, kita tengok rakyat Afghanistan turun hanya dengan pedang
dan senapang patah sahaja untuk melawan meriam besaq-besaq pokok nyok. Mana akal yang nak kata
mereka boleh menang?...Tetapi apa yang kita lihat, mereka turun juga atas nama ALLAH dan mereka
niat mati ini adalah mati syahid kerana untuk menghalau keluar Russia dan nak membentukan sebuah
kerajaan Islam di atas bumi Afghanistan. Tuan-tuan tau ka; Russia yang dihadapi oleh rakyat
Afghanistan ketika itu, bukannya macam Russia sekarang. Russia waktu itu adalah Russia pada
zaman kegemilangannya; yakni Russia yang belum berpecah. Russia yang ketika itu bernama
Soviet, yang merupakan sebuah superpower yang menjadi saingan Amerika di blok timur. Russia
inilah yang menyerang kampung-kampung halaman orang Islam di Afghanistan. Walaupun nama orang
kampung, tapi mereka tetap turun ke medan jihad dengan membawa senapang patah dan pedang untuk
menentang tentera yang begitu hebat. Sehinggalah orang Islam dipanggil seluruh dunia untuk turun
bersama ke medan jihad. Lalu seluruh dunia Islam pun turun berjihad bersama-sama dengan rakyat
Afghanistan untuk menghalau si beruang merah Russia. Maka kita lihat, bagaimana berlakunya
sumbangan derma orang-orang Islam yang tak putus-putus mengalir masuk sederas tangisan airmata
dan darah yang tumpah di bumi Afghanistan. Tidak ada yang lebih disumbangkan melainkan
berlakunya di bumi Afghanistan pada kurun yang lalu (sebelum tahun 2000 yang lalu). Sumbangan
nya! wa orang-orang Islam pergi ke Afghanistan bukannya sedikit. Negeri Saudi yang kaya itu
sahaja, hampir 2,000 pemudanya telah syahid di bumi Afghanistan. Termasuk yang turun ketika itu
ialah Usamah bin Laden. Dialah yang membiayai segala kos kedatangan orang-orang Arab
kebanyakannya; termasuklah tambang dan peralatan senjata mereka. Sehinggalah mukjizat besar
telah berlaku di dalam kurun yang lalu, iaitu apabila orang awam berjaya mengalahkan satu kuasa
besar.

Kalau tuan-tuan baca penulisan Abdullah Azzam (ulama` dari bumi Palestin yang berasal dari
Jordan) yang pergi ke Afghanistan untuk berjihad, tuan-tuan akan dihidangkan dengan
cerita-cerita ajaib yang berlaku di medan. Begitu juga bilamana beliau berceramah di Saudi,
dengan bersemangat beliau menceritakan benda-benda yang ajaib berlaku akibat
pertolongan-pertolongan daripada ALLAH dibumi Afghanistan. Russia bertempiaran lari keluar. Ini
amat-amatlah memalukan bagi sebuah kuasa besar yang kalah di tangan orang yang berstatus awam
sahaja. Tidak ada satu penafsiran yang boleh ditafsirkan oleh pertahanan Amerika ataupun
Britain; apakah jenis peperangan yang dihadapi oleh Russia itu?...Sehingga tersungkurnya Russia.

Bezanya Russia dengan Amerika dari segi kelengkapan ialah Amerika sekarang sedang mengangkut
kelengkapannya jauh datang dengan kapal merentasi lautan yang amat luas. Sedangkan Russia hanya
bersebelahan saja. Itupun mereka tidak mampu untuk menghadapi orang-orang Afghanistan yang
mengisytiharkan jihad. Tapi kalau kita lihat bezanya Russia dengan Amerika dari segi strateginya
pula; ialah Russia ni satu bangsa yang otak mereka banyak digunakan untuk berperang tapi untuk
benda-benda lain dia kurang menonjol. Tapi Amerika, dia lain sikit. Dia sama dengan Britain
sebab dia adalah cabang daripada Britain, satu bangsa dan satu ajaran dengan Britain iaitu
kristian. Dia adalah satu bangsa yang pernah berpengalaman berperang dengan begitu lama dengan
orang Islam, iaitulah perang salib. Mereka tahu kalau orang Islam duduk di bawah satu khalifah
dan melancarkan jihad, kekuatan Islam akan kembali. Sebab itu, kalau tuan-tuan perati tengok;
semua negara yang pernah dikuasai dan dijajah oleh Britain dahulu, agak lambat kebangkitan
mereka. Lambat orang nak bangkit lawan depa sebab Britain ini pandai bersifat lunak kalau nak
dibandingkan dengan kuasa penjajah yang lain. Bila ada orang salah, dia tak terus bunuh, dia
bicarakan dulu. Kemudian diadakannya sekolah, dia bagi kerja kat orang; disamping itu, dia jajah
negeri orang. Inilah cara Britain yang lebih suka berdepan dengan cara psikologi, kemudian baru
tentera. Sebab inilah bila Amerika tengok saja Afghanistan menang ke atas Russia, mereka
menjangkakan bahwa ini akan menjadi masalah besar kerana akan terbentuknya sebuah kerajaan Islam
Afghanistan. Ini sudah tentu sebab setiap orang Islam seluruh dunia sudah lama sangat
mengidamkan sebuah negara Islam tulen. Sehingga satu ketika semasa Mohammad Qutb (adik kepada
Sayid Qutb) berceramah di Saudi, ada pemuda-pemuda bertanya kepada Mohammad Qutb, "Ya Sheikh!
apakah telah sampai masanya untuk kami nak berhijrah beramai-ramai pergi ke Afghanistan untuk
duduk di bawah pemerintahan Islam?"...Ini bererti orang Islam memang bersemangat dengan
kemenangan berkenaan. Tapi apabila Amerika nampak keadaan yang bakal berlaku, maka sekali lagi
dia main orang Islam dari belakang. Dia segera tabalkan dan melantik orang-orang yang jahat yang
mempunyai hubungan sulit dengan mereka, iaitulah Rabbani dan Massoud, supaya mempastikan negara
Islam tidak ditegakkan.

Untuk makluman tuan-tuan, walaupun Burhanuddin Rabbani seorang yang pernah duduk di medan perang
ketika penjajahan Soviet dahulu, tetapi dia bukan berperang macamana Mujahidin berperang. Dia
jenis "kepala" hat duduk kat pejabat punya line. Dia dilantik sebab dia seorang Prof Univ yang
kononnya cerdik sikit lebih daripada orang lain. Tetapi cerdiknya itu, hanya untuk membunuh
rakyatnya sendiri. Sebab sepanjang Rabbani dan Massoud memerintah, mereka bertempur antara satu
sama lain sebab masing-masing nak jadi pemerintah. Hetmatyar pun nak jadi pemerintah juga. Lalu
bumi Afghanistan menjadi lengang, keadaan menjadi menakutkan sehingga orang awam tak berani
keluar, sebab wanita-wanita dirogol dan dibunuh. Sehingga ada satu kawasan yang dikuasai oleh
dari puak Rabbani, telah menyaksikan seorang Gabenor lelaki berkahwin dengan lelaki juga...
Nauzubillah, ertinya perkahwinan ! antara lelaki dengan lelaki dibenarkan. Ketika itu,
orang-orang asing yang berjuang sebagai Mujahidin telah pun balik ke negara masing-masing.
Begitu jugalah dengan Usamah bin Laden yang ketika itu telah balik ke Saudi. Lalu Rabbani dan
Massoud pun memerintah Afghanistan semata-mata untuk kesenangan mereka.

Bila keadaan di Afghanistan semakin teruk; maka golongan agama yang menjadi pensyarah di Univ,
yang menjadi pensyarah di pusat-pusat pengajian agama, yang menjadi pensyarah di
kuliyyah-kuliyyah hadith; mereka semua ini menyatakan bahwa tidak boleh dibiarkan lagi puak-puak
Rabbani dan Massoud ini berkuasa. Lalu turunlah guru-guru yang berstatus "Sheikh" bersama-sama
dengan pelajar (toliban) masing-masing untuk merampas kerajaan Rabbani, dan membentuk kerajaan
Islam seperti yang dikehendaki oleh ALLAH dan rasulNya s.a.w.. Ini membuktikan bahwa toliban
bukannya ejen Amerika sepertimana yang pernah diwar-warkan oleh Astora Jabat dalam Mingguan
Meloya sebab Amerika dan seluruh dunia tak pernah mengikhtiraf kerajaan Islam Toliban ini.
Walaupun seluruh dunia tidak mengikhtiraf mereka, tetapi rakyat Afghanistan bersama-sama
dengan mereka. Ini dibuktikan apabila mereka masuk ke Kabul, tidak ada langsung tentangan
terhadap mereka. Malah rakyat Afghanistan memberi sokongan padu kepada Toliban. Tidak seperti
apa yang digembar-gemburkan oleh media massa sekarang ni yang cuba menipu kita dengan menyatakan
bahwa rakyat Afghan benci pada Toliban. Kita nak kata, "Kalaulah benar rakyat Afghan benci pada
Toliban, mana mai tentera Toliban sekarang ni yang berjumlah 150,000 tu?...Sedangkan tentera
yang kononnya rakyat sokong (pakatan utara) itu hanya 12,000 saja?".

Cubalah tuan-tuan buka sikit minda tu; perati tengok apa yang ditinggalkan oleh Russia dan
Rabbani setelah mereka dihalau?...Toliban sebenarnya sekarang ni sedang memerintah satu negara
yang telah dimusnahkan oleh kedua-dua puak ni. Walaupun Rabbani bertempur dengan Massoud semasa
mereka berkuasa, tapi yang peliknya, kedua-dua mereka ini bila dibuang oleh Toliban, boleh pulak
bersatu untuk berperang dengan Toliban bagi mengambil balik jawatan pemerintah. Punyalah buruk
perangai kedua-dua ejen CIA ini. Tapi Alhamdulillah, Toliban masih menguasai negara. Jadi, dalam
keadaan yang sedemikian rupa, tak bolehlah kita meletakkan kesalahan di bahu Toliban apabila ada
rakyatnya yang kelaparan tak makan. Toliban baru saja memerintah dan rakyatnya sendiri itu
bukanlah kaya. Negaranya miskin, jadi apa peliknya kalau ada orang yang tak makan?...Nak heran
apa dengan rakyat Afghanistan tak makan, sedangkan negara kita sendiri yang dikata maju sangat
ni pun ada yang kebuloq tak makan. Seperti yang ditunjukkan dalam tv3 baru-baru ni; dengan
berlatarbelakangkan Komtar, budak-budak tak pi sekolah pasai dok tangkap ikan untuk menyara
hidup. Jadi, nak heran apa kalau negeri yang ada Komtar pun boleh kebuloq; inikan pula
Afghanistan yang tak dak apa langsung?...Jadi, biasa saja kalau di Afghanistan kita lihat ada
orang yang takdak makan; lebih-lebih lagi dalam negara yang dikepung oleh semua kuasa besar.

Sekarang ni kita lihat media massa tempatan semakin hebat menghentam Toliban. Mereka kata
Toliban kejam kerana mewajibkan wanita menutup aurat dan Toliban kejam pasai suruh orang lelaki
simpan janggut. Kita nak bagitau sekali lagi, bahwa sebagai pemerintah, dia punya pasai lah
kalau dia nak buat apa pun selagi mana tidak melanggar hukum syara`. Sebagai pemerintah, menjadi
kewajipan untuk mengkaji sebelum bertindak. Mungkin kerajaan Toliban rasa perlu bagi kaum lelaki
mereka simpan janggut sebab itu suatu sunnah. Dan ada orang kata, "Ya akhi, janggut bukannya
wajib?"...Betoi, memang bukan wajib, tapi kita nak tanya, "Buka lampu motor tengah-tengah siang
terang benderang ni, wajib ka?"...Itu pun bila pemerintah kita suruh rakyat pasang; rakyat
pasang, rakyat tak kata apa pun. Rakyat tak kata pun, "Pemerintah ni gila pa ka?"...Mungkin
ada yang kita selisih dengan Toliban dalam 2-3 tajuk, tetapi benda-benda yang dikenakan kepada
rakyatnya itu tidaklah pelik sebagai pemerintah. Ataupun mungkin di negara mereka, tabiat semua
orang lelaki ada janggut, manakala yang cukur janggut nampak pelik; maka diwajibkan simpan
janggut. Dan simpan janggut ni bukan kena cukai dan bukan kena boh baja pun. Jadi, persoalan
janggut yang ditimbulkan di tengah-tengah suasana perang ni, tak sepatutnya diperbesar-besarkan
oleh media. Nampak tak tuan-tuan; macamana media main pemikiran kita?...Isu janggut ni isu
remeh temeh aje tuan-tuan. Lain la kalau isu petrol naik, memang duit kita teruk la tuan-tuan.
Tapi inilah dia peranan media. Tak habis-habis isu wanita dizolimi dimainkan. Seperti wanita tak
dibenarkan pergi ke sekolah...Nak pi sekolah apa, tuan-tuan; semua sekolah pakat kena bom
habih dah. Yang tinggal hanya beberapa buah saja. Jadi, bila berlaku keadaan pusat pengajian tak
cukup, maka wakil Toliban pun katalah bahwa, "Oleh kerana tak cukup tempat, bagaimana nak bagi
wanita dulu?...Biarlah bagi lelaki yang belajar dulu."...Propaganda ini semua dimain secukupnya
oleh media-media barat. Toliban kejam kerana menjalankan hukuman ta`zir dengan memukul orang
yang salah; Islam ka lagu tu?...Tuan-tuan, cuba piaq la sikit. Kita kan bijak pasai celik IT
apa semua. Tuan-tuan, kalau pemerintah Toliban denda dengan duit kepada pesalah, maka tak makan
la orang salah tu. Jadi, apa salahnya kalau pemerintah denda dengan cara satu rotan?...Ini
biasa saja di Afghanistan, tuan-tuan. Sepatutnya sebagai sebuah negara Islam, media negara yang
dikatakan Islam itu kenalah berperanan untuk menaikkan martabat satu kerajaan yang sedang
dirangka bagi mewujudkan kerajaan Islam; ini tidak, pi kondem lagi ada.

Mari kita flashback macamana Amerika mula masuk ke Telok. Mereka masuk kerana Iraq memasuki
Kuwait. Dengan mata kepala kita sendiri, kita lihat bagaimana bila Iraq memasuki Kuwait; hanya
dalam masa beberapa hari saja, kelengkapan armada complete telah masuk ke Telok. Perancangan
yang amat teratur. Mula-mula mereka menghasut Saddam Hussein supaya mengambil Kuwait, kononnya
itu hak Saddam. Tapi bila Saddam masuk, mereka pun masuk atas alasan untuk bela Kuwait. Saudi
pulak bagi peluang jalan. Kemudian ada ulama` Saudi tolong bagi fatwa kata boleh. Lalu bila
berlaku lagu tu, ada rakyat Saudi yang bangkit membantah. Antara rakyat Saudi yang besar bangkit
membantah ialah billionaire mereka iaitulah Usamah bin Laden. Yang ketika itu telah pun balik ke
Saudi. Bukan saja membantah, malah Usamah menawarkan tenteranya yang seramai 12,000 orang itu
kepada kerajaan Saudi untuk bertempur dengan tentera Iraq kalau benar Iraq nak menawan kawasan
Haramain. Sayangnya Saudi tidak percaya kepada segala mukjizat, sejarah dan semua
keramat-keramat ni. Yang dia percaya ialah kat senapang Amerika sahaja. Lalu Saudi tolak tawaran
Usamah itu dan sekali gus melucutkan kerakyatannya. Usamah bin Laden pun menumpang di Sudan.
Bila Amerika dapat tau Usamah ada di Sudan, depa bom pulak Sudan atas alasan kononnya nak cari
pengganas. Tapi seperti biasa, orang awam yang mati. Retetan daripada peristiwa itu, General
Bashir minta Usamah supaya keluar dari Sudan. Lalu Usamah pun hubungi ibunya dan memberitahu
ibunya bahwasanya General Bashir suruh dia keluar daripada Sudan dan dia nak pergi semula ke
Afghanistan. Ibu dia kata, "Jangan! Nanti Amerika tangkap dan bunuh kamu wahai anakku."...Usamah
pun kata bahwa dia takdak tempat lain dah. Kemudian ibu dia kata, "Takpa! Nanti aku hubungi
General Bashir pasai nak tanya;! dia takut sangat kat Amerika tu pasai apa?"...Biasa la
tuan-tuan; orang pompuan la katakan. Keesokan harinya, ibu Usamah hubungi dia dalam keadaan
gembira. Usamah tanya, "General Bashir kata apa?"...Kata ibu Usamah, "Aku tak hubungi pun. Tapi
apa yang aku nak bagitau ialah semalam bahwasanya aku telah bermimpi melihat Nabi ALLAH Musa
dan Isa a.s., dan mereka menyatakan kepada ku : Biarlah Usamah pergi ke mana sahaja. Biarlah dia
pergi ke Afghanistan kerana di situ adalah buminya."...Bila Usamah bin Laden sampai ke
Afghanistan; Rabbani dan Massoud pun jadi seronok. Kerana mereka sedang berpakat untuk menjual
Usamah kepada Amerika, boleh duit kat depa. Untuk makluman tuan-tuan; masa peristiwa Telok,
Toliban belum lagi menguasai Afghanistan. Tapi Alhamdulillah, ada golongan Mujahidin yang
tolong melindungi Usamah dan tak lama kemudian akhirnya Toliban mengambil negara Afghanistan,
dan hinalah kedua-dua orang tu.

Tiba-tiba yang terbaru sekali, WTC dan Pentagon dibom pada 11 Sept yang lalu. Pengeboman ini
sampai sekarang pun, kita tak tahu siapa yang melakukannya. Tapi kita confirmed Usamah tak buat.
Sebab keluar dalam kenyataan sebuah majalah di Pakistan, dia kata, "Saya kalau buat, saya
bagitau saya buat. Dan sebagai orang Islam, benda tu saya tak buat."...Walaupun dia gembira tapi
dia kata dia tak buat. Walaupun itu satu insiden, tapi ia adalah satu peluang barat untuk
kembali menakluk dunia orang Islam. Tengok tuan-tuan; sekali lagi dengan pantas serangan
dilancarkan. Cuba tuan-tuan tengok senarai yang dikatakan pengganas oleh Amerika. Top 25
kesemuanya adalah orang Islam belaka. Kashmir walaupun sedang menghadapi perancangan penghapusan
oleh puak hindu secara total; Amerika tetap menggangap Kashmir sebagai salah satu rangkaian
pengganas. Amerika sedang planning untuk serang Kashmir daripada Pakistan. Begitu juga orang
Islam Moro di selatan Filipina yang saban hari disembelih oleh tentera Filipina; mereka juga
pengganas. Hamas yang sedang bermati-matian di Palestin, juga adalah pengganas. Mana saja ada
orang Islam, maka di situlah ada pengganas.

Apabila seruan memerangi pengganas dilancarkan; semua orang kafir pakat setuju. Inilah
kekuffuran tuan-tuan; semuanya satu agama saja. Cuba kita lihat Jepun yang pernah kena bom
itupun, walaupun dewannya membantah, tapi tetap juga setuju menghantar 2 kapal perangnya untuk
tolong Amerika. Begitu juga Itali dan Jerman, walaupun mereka bukan sekutu British masa Perang
Dunia dulu; tapi mereka juga bersetuju. India juga bersetuju. Munafiqun yang berada di Pakistan
(Musharraf) pun bersetuju jugak. Begitu juga dengan negara-negara Arab, turut juga bersetuju...
Mahathir macamana?...Setujunya itu adalah semata-mata untuk bunuh orang Islam saja. Takdak
orang lain dah, semuanya Islam.

Mullah Omar; kalaulah dia pun pentingkan kuasa macamana pemimpin-pemimpin Arab yang takutkan
Amerika; sudah tentu dia dah bagi Usamah bin Laden kepada Amerika. Kalaulah dia harap sangat
supaya kerajaan dia diikhtiraf semua dan rakyat dia pun senang sebab semua negara boleh
berdagang dengan dia; nescaya dia dah bagi Usamah kat Amerika lama dah. Selesai cerita. Habih
semua negara pakat hantar duta depa ke Afghanistan dan Mullah Omar akan menjadi pemimpin yang
diikhtiraf...Tetapi yang menghalangnya bukanlah kerana takutkan Usamah. Tetapi yang
menghalangnya ialah seperti katanya, "Bukannya tak mau menyerahkan Usamah, tetapi menyerah
Usamah itu dilarang oleh ALLAH dan rasulNya. Maka saya tidak dapat melakukan sesuatu yang
diharamkan oleh ALLAH dan rasul."...Lihatlah bagaimana beliau mempertahankan prinsip Islam,
sehingga terpaksa satu bahu menanggung peperangan yang saudara musliminnya yang lain hanya
boleh melihat sahaja.

Kita lihat sekarang ni bagaimana dengan rakus Amerika mengebom tanpa belas kasihan lagi.
Masjid-masjid turut dibom dan orang-orang yang menjadi mangsa pun meningkat, kemudian dicabar
pula untuk serang dalam bulan Ramadhan; orang Islam diam sahaja. Cuma yang kita dengar ialah
buat bantahan dan nasihatkan Amerika kononnya. Begitulah juga halnya bila kerajaan Turki jatuh
pada tahun 1928; semua dunia Islam tiba-tiba menjadi kelu. Khalifah dah takdak, maka inilah
peluang kuffar untuk tindas Islam. Bagi orang yang tak ambik tau Islam; mereka tak faham situasi
begini. Bila mereka dengar Usamah kata, "Sudah 80 tahun kami telah menderita dan diaibkan...";
depa terpinga-pinga tidak faham akan maksud Usamah itu lalu berkata, "Mana ada 80 tahun?...Baru
sebulan aje perang.".! ..Nampak tak tuan-tuan; begitu jahilnya orang Islam hari ini. Yang
dimaksudkan oleh Usamah "80 tahun" itu ialah sejak jatuhnya kerajaan Khalifah Islam Turki. Bila
tak ada Khalifah yang menjaga orang Islam; maka barat pun membunuh orang Islam
sewenang-wenangnya. 600,000 kanak-kanak Iraq mati, hasil daripada kepungan ekonomi yang
diterajui Amerika; tak ada sapa pun bantah!...Kemudian Amerika bom Sudan, lalu orang awam yang
mati; orang tak bantah!...Amerika bagi USD 5 juta billion untuk beli senjata kepada Israel saban
tahun; orang tak bantah!...Amerika peruntukan kem latihan khas untuk Zionis di Amerika bagi
melatih tentera Israel dan orang-orang Israel yang ingin mendapatkan latihan senjata untuk balik
membunuh orang Islam di Palestin; tak ada sapa yang bantah!...Tiba-tiba bila ada orang yang
bangkit dan bagi duit dia ke Chechya, bagikan duit dia ke Palestin, bagikan duit dia kepada
rangkaian-rangkaian orang Islam yang sedang dibunuh di tanahair mereka; maka Usamah terus
ditabalkan sebagai Ketua Pengganas Sedunia. Sedangkan dia hanya ingin membela saudara-saudara
seaqidahnya. Kalaulah dia mau senang, dia boleh bagi duit suruh orang lain buat kerja, dan dia
boleh duduk diam saja. Tetapi bagi orang yang telah menjualkan nyawa dan hartanya semata-mata
kerana untuk membeli syurga; iman mereka kita lihat bagaikan gunung yang tidak berganjak. Kita
pun sama-sama telah melihat bagaimana Usamah muncul di tv. Dia muncul dengan tenang sahaja. Tak
ada nak gopoh seperti pemimpin Arab dan beberapa orang Menteri Luar, yang takut sangat
seolah-olah Amerika nak serang depa. Usamah yang bom dok ada atas kepala dia pun, tak segopoh
mereka. Dia hanya dengan tenang berucap sepatah-sepatah kepada dunia.

Munculnya Usamah di tv membuat pihak kuffar berasa gerun. CNN tidak dibenarkan oleh kerajaan
Amerika untuk menyiarkan sekali lagi ucapan Usamah itu kerana ditakuti dalam ucapan Usamah itu
ada code rahsia. Depa kata bahwa ada code-code yang tertentu bagi setiap patah perkataan yang
diucapkan. Kemudian bila code-code itu dicantumkan, maka akan membentukkan target seterusnya
untuk dibom...Apa Amerika ingat Usamah penakut macam depa ka?...Pakai code-code rahsia pulak.
Depa punya takut sampai tara tu. Ada yang terkejut bersin tengah malam; depa kata Usamah yang
jolok lubang hidung depa. Berlaku saja apa-apa kemalangan; depa nampak Usamah penyebabnya.
Inilah dia perasaan gerun yang dicampakkan ALLAH dalam hati-hati al-kafirun seluruh dunia
walaupun hanya 12,000 orang sahaja dalam rangkaiannya.

Macamana dengan OIC?...Orang Islam sedunia dok harap OIC bersidang. Bila mereka bersidang dan
mencapai kata sepakat, lalu wakil OIC pun berucap, "OIC mengambil keputusan yang tegas;
iaitulah kita menyokong peperangan terhadap pengganas!"...Ini keputusan dia. Sedangkan ALLAH
ajar kita dalam firmanNya melalui Suratul Nissa`:75 yang bermaksud, "Kenapa kamu tidak berjuang
dan berperang pada jalan ALLAH sedangkan orang-orang lelaki tua, wanita dan kanak-kanak
menyatakan : Wahai Tuhan kami! Keluarkan kami daripada kampung halaman yang penduduknya berlaku
zolim kepada kami. Jadikanlah untuk kami dari sisi Mu penolong dan jadikanlah untuk kami dari
sisi Mu pelindung."...Al-Jasos menyebut bahwa kalau ada satu bumi Islam ditawan, tidak
dibebaskannya melainkan dengan seluruh umat Islam, maka wajib keseluruhan mereka itu turun
berperang. Al-Imamul Nawawi rahimahullah pun menyebut dalam bentuk yang sama. Mengaji dalam
masjid biarlah sampai meliputi keseluruhan ilmu Islamnya, jangan hanya mengaji 4 kerukunan
saja, "Habih tamat bab haji, tamatlah pengajian kita nooo."...Ulang pulak. Dia kata, "Mana ada
bab jihad, ustaz tak ajaq pun?"...Nampak tak tuan-tuan; bagaimana dijumudkan Islam daripada
masyarakat kita. Sebenarnya Islam ni luas. Para fuqaha` tulis kitab berpuluh-puluh jilid untuk
kita rujuk, termasuklah di dalamnya masalah peperangan di dalam Islam. Sekarang kita bukan
perang sesama Islam untuk kita khilaf, tetapi ternyata kita sedang berperang dengan kafir.
Afghanistan diserang di udara oleh orang kafir dan diserang oleh golongan munafiqun (Rabbani
dan kuncu-kuncunya yang menjadi talibarut komunis) melalui darat disebelah utara. Abdul Sattar
yang ada kat M`sia tu; tak sepatutnya dia jadi duta mewakili Afghanistan di sini sebab dia
bukan ada kerajaan. Abdul Sattar yang merupakan wakil Rabbani meminta supaya Amerika
memusnahkan juga sekolah-sekolah agama di Afghanistan dan Pakistan kerana ia boleh menyebabkan
keluarnya orang-orang yang pro-agama. Inilah dikatakan oleh wakil Rabbani, tuan-tuan.

Tuan-tuan boleh tengok sendiri bagaimana nilai harga 6000 orang kafir yang mati di WTC, dibayar
dengan berbillion-billion USD untuk beli peluru. Sebijik Tomahawk saja dah USD3.5juta. Itulah
yang digunakan untuk tembak Afghanistan. Tapi bila kanak-kanak Islam mati 600,000 di Iraq; orang
diam saja. Apa fungsinya kesatuan negara-negara Telok bila depa tahu 600,000 kanak-kanak di Iraq
mati?...Depa hanya minta Amerika tolong longgarkan sikit sekatan ekonomi ke atas Iraq. Yang tu
saja yang depa boleh lakukan. Macamana dengan orang Islam yang beribu jumlahnya dibunuh di
Palestin?...Macamana dengan orang Islam yang dibunuh beribu di Kashmir?...Di Bosnia
terang-terang kita tengok bagaimana tentera Serbia angkat budak-budak kemudian letak pisau,
depa sembelih macamana sembelih kambing dan lembu!!...Di Filipina pula apa kurangnya,
pemuda-pemuda Islam disembelih begitu saja. Di negara yang majoriti Islam pun (Indonesia), kita
lihat macamana kristian sembelih orang Ambon. Kristian yang ! mempunyai senjata yang lengkap
masuk ke kampung-kampung lalu membunuh orang Islam dan bakar hangus masjid-masjid. Tak cukup
dengan itu, Australia pula hantar para paderi untuk beri bantuan kepada penduduk Ambon sekali
gus mengkristiankan mereka.

Sana sini kita lihat bagaimana orang-orang Islam dibunuh; negara-negara Islam masih diam jugak.
Tetapi bila 6000 orang mereka (kafir) mati, seluruh dunia depa ajak perang dengan Islam. Jadi,
orang Islamlah nyawa yang paling murah sekali dan paling tak ada nilai pada zaman ini. Biarlah
dibom dan biarlah beribu rakyat Afghanistan mati; takpa "kita" diam saja. Bahkan apa yang
berlaku di Saudi sekarang ni ialah mereka tengah kelam kabut dok cari beribu-ribu para pemuda
mereka yang hilang. Kerana mereka kata mungkin semua tu hilang kerana dah pi ke Afghanistan
untuk menyertai Toliban berperang dengan Amerika. Sepatutnya kerajaan Saudi mau diam saja; tapi
dia cari dan keluarkan waran tangkap, kemudian diminta pula kerjasama dari negara-negara lain
untuk tangkap pemuda-pemuda ni. Itulah dia perangai yang dikata khadam kepada dua tanah suci
tu. Tapi sebenarnya, mereka tak sepatutnya disebut khadam kerana mereka sebenarnya adalah
pengkhianat kepada dua tanah suci.

Dua kuasa telah diajar oleh bumi Afghanistan sebelum ini. Yang pertama sekali ialah Britain,
tapi Britain gagal. Kemudian diikuti oleh Russia, Russia juga gagal. Sebenarnya Amerika diamkan
banyak benda daripada pengetahuan kita kerana sebenarnya mereka telah pun menghantar pasukan
darat mereka masuk ke Afghanistan sebaik saja WTC dan Pentagon diserang hari tu. Punya la bacul
tentera Amerika; mereka turun ke medan Afghanistan, baru dengaq peluru Toliban daripada atas,
lari habih bertempiaran. Mereka mana ada istilah syahid sebab depa perang hanya untuk cari
makan.

Kita tengok di Pakistan. Para ulama` mereka bersidang lalu mengeluarkan keputusan bahwasanya
perang di Afghanistan sekarang ini adalah jihad. Kalaulah Toliban itu pengkhianat, sudah pasti
orang Pakistan tahu lebih awal sebab mereka paling dekat dengan Afghanistan. Sebab itu, kita
tengok hari ini, ramai umat Islam Pakistan menyeberangi sempadan masuk untuk berjuang bersama
Toliban. Fadrurrahman, ketua parti Jamaat al-Islami, sekarang ni sedang di tahan oleh kerajaan
Musharraf dengan tuduhan sebagai pengkhianat negara. Beliau boleh dikenakan hukuman mati ataupun
penjara seumur hidup. Beliau ditahan sebab beliau mengatakan bahwa peperangan di Afghanistan
itu adalah suatu jihad. Jadi, orang Islam kena buat dua pilihan sahaja sekarang; iaitu nak
pilih Islam ataupun nak pilih Amerika?...Kalau sapa pilih Amerika, maka takdak Islam. Kalau sapa
pilih Islam, maka tak ada Amerika. Orang yang kata macam ni sekarang ni sedang duduk dalam
penjara akibat dituduh sebagai pengkhianat negara! . Ini menggambarkan kepada kita betapa
buruknya pemimpin Pakistan yang bersifat munafik ini.

Bangsa Indonesia walaupun miskin lebih daripada kita, tapi mereka ada semangat untuk pergi
berjihad. Kerana 32 ulama` MUI mereka bersidang dan semuanya mereka menyatakan jihad. Orang
Bangladesh nampak saja miskin, tapi mereka tahu dan mereka isytiharkan jihad. Sehinggalah sampai
kepada ulama` yang terbesar yang ada di tanahair kita M`sia, iaitulah Ketua Majlis Fatwa
Kebangsaan. Beliau menyatakan bahwasanya, "Tak ada kena mengena peperangan di Afghanistan itu
dengan kita di M`sia ni. Yang diserang ialah orang Islam di Afghanistan, bukannya orang Islam
di M`sia. Kenapa kita perlu jihad?"...Inilah dia kemuncak kepada ilmu yang beliau mengaji. Lalu
dia kata lagi, "Apa nak bincang pasai jihad perang?...Banyak lagi jihad lain yang lebih
besaq..."...Orang Islam sedang ! rakus dibom, tapi ulama` di M`sia cakap berbelit-belit. Maka
benarlah apa yang Nabi s.a.w. sebut dalam hadith Muslim, mafhumnya, "Sapa yang tak berperang
dan tidak ada niat untuk berperang dengan puak kuffar, maka matinya adalah mati jahiliyah!"...
Nauzubillahi min zalik.

WALLAHU TA`ALA `ALAM.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TINGGALKAN JEJAK LANGKAH ANDA DISINIE... SEMOGA SAYA BOLEH MEMBALAS KUNJUNGAN!!!

TOLONG ISI FORM INI SEBAGAI TANDA ANDA MELAWAT BLOG INI

Name:
Email Address:
Blog Address
Pendapat anda tentang Blog ini dan saranan/taujihad/nasihat anda kepada admin rasmi blog ini...
Harapan anda terhadap Blog ini

Click here to create your own form.

PELAWAT BLOGGER

,


I made this widget at MyFlashFetish.com.