SAHABAT SETIA

Sabtu, 3 Julai 2010

SEKALUNG HARAPAN

Aku harap sangka baik orang kepadaku Adalah doanya Sedangkan apa yang disangka oleh mereka tidak ada padaku Aku amat malu mendengarnya Sangka baik mereka moga-moga pahala bagi mereka Jangan pula jadi bala kepadaku Ampunkan dosa-dosaku Tuhan, apa yang mereka tidak tahu Jadikan aku lebih baik daripada apa yang mereka sangka Berilah pahala kepada mereka kerana sangka baiknya Bantulah aku untuk dapat melaksanakan apa yang mereka kata Kerana aku malu kalau aku tidak berbuat apa yang mereka sangka Jangan pula Engkau murka apa yang mereka kata Setiap apa yang mereka kata berilah aku kekuatan untuk melaksanakannya Dan jadikanlah ini satu pendorong buat aku melakukannya Kalaulah mereka tahu kelemahanku Bukan sahaja mereka tidak memuji, bahkan lari dariku Bukan sahaja mereka tidak memuji bahkan akan mencaciku Aku telah terperangkap dengan kata-kata mereka Kalau aku tidak berbuat, orang menyangka aku berbuat Jika aku hendak berbuat, adakalanya tidak mampu Dengan rahmat-Mu berilah aku kekuatan untuk mengerjakannya Moga-moga apa yang mereka katakan aku mampu membuatnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TINGGALKAN JEJAK LANGKAH ANDA DISINIE... SEMOGA SAYA BOLEH MEMBALAS KUNJUNGAN!!!

TOLONG ISI FORM INI SEBAGAI TANDA ANDA MELAWAT BLOG INI

Name:
Email Address:
Blog Address
Pendapat anda tentang Blog ini dan saranan/taujihad/nasihat anda kepada admin rasmi blog ini...
Harapan anda terhadap Blog ini

Click here to create your own form.

,


I made this widget at MyFlashFetish.com.