SAHABAT SETIA

Sabtu, 31 Julai 2010

SoaLan Tuk JeMaaH TaBliGh....vs JawaPaN bla..bla..bla..bla...

SoaLan Tuk JeMaaH TaBliGh....vs JawaPaN bla..bla..bla..bla...

Berikut Adalah Persoalan Sorang Hamba Allah Tentang Jemaah Tabligh So Dengan Selambernya Aku Nak Jawab.....Ikut Suka Hati Aku.....


Soalan 1:
Kalaulah Tabligh Ni Betol, Xsesat.. Nape Ramai Org Yang Xikot Jemaah Ni Dari Yg Ikot? Nape Sampai Ader Yg Halau N Maki-Maki Lagi? Walhal Yg Membenci Itu Dari Golongan Islam Juga..


Kalu La Sume Nabi2 Tu Betui Nape Ramai Kaum Dia Tanak Ikut? Nape Sampai Ade Yang Halau Dan Maki Maki Lagi? Walhal Yang Membenci Kaum Dia Sendiri Plak Tu…Huhuhu.

sosat




Soalan 2 :
Btol Ker Dengan Tak Kerja Dapat Rezeki Juga? Mmg La Kita Kena Yakin Dgn Allah.. Tapi Klu Tak Usaha Cne Nk Dapat Ape Yg Allah Sediakn? Ini Menggalakkan Org Jadi Malas Utk Berusaha.


Ehhh Dik....Btol Ler Tak Keje Pun Bole Dapat Rezeki Juga!!! Banduan Tak Keje, Orang Gila Tak Keje, Orang Sakit Tak Keje, Budak Budak Tak Keje, Suri Rumah Tak Keje, Lain Lain Specis Pun Tak Keje Cam Babi Hutan, Babi Bandar, Ular Sawo Batik, Ular Sawa Albino, Biawak, Ketam, Udang, Jelutong, Monkey, Monyet, Semut Hitam, Semut Merah, Kerengga, Cicak Kobeng, Ikan Puyu, Kutu Kepala, Kutu Raya, Kutu Babi, Kutu Rayau, Burung Rajawali, Buru Kelicap, Burung Pipit Dan Burung Enggang Campur Burung Pungguk Tidak Lupa Jugak Burung Wak Wak Ish...Tadak Keje Betui La Aku Taip Banyak2 Nih....Kuikuikui...

saya pun tak keje kuikuikui



Soalan 3 :
Ader Org Tbligh Cakap Akhirat Lg Penting.. Dunia Tak Penting.. Tp Ader Jer Yang Kejer... Klu Ngan Baca Doa Jer Dapat Tampung Hidup.. Npe Nk Kjer Lak? (Astagfirullah.. Harap Saya Tak Syirik)


Woiiitt Adik....Ade Jugak Orang Cakap Dunia Pun Penting Tapi Ader Yang Tak Kejer Plak. Kalu Dengan Dengan Bace Blog Jer Takleh Tampung Hidup Npe Tak Nk Kjer Lak? (Astagfirullah...Harap Tak Kena Sumpah Cam Shrek)

malas lor nak keje....ngeh..ngeh..ngeh...



Soalan 4:
Purdah Tu Wajib Ker? Nape Ramai Org Tabligh Pakai Purdah? Pakai Itam Sumer? Ape Beza Org Yg Pakai Purdah Berwarna?


Haiiyaa Adik Amoi...Tutup Rambut Tu Wajib Ker? Nape Ramai Pompuan Islam Tak Tutup Rambut? Ape Beza Org Yg Tak Tutp Rambut Ngan Org Kafir?


kepak aku pun pakai tudung huhuhu


Soalan 5:
Kalau Mak/Ayah Tak Benarkan Kita Gi Dengar Bayan/Nusrah Jemaah. Ape Hukum Die? Kita Perlu Ikot Mak/Ayah Atau Pergi Jer Kat Bayan Tu. (Bg Yg Blom Berkahwin) Klu Yg Dah Berkahwin, Husband Diorg Tak Kaci Pergi Sane.. Yg Mne Nk Ikot?


Kalau Mak/Ayah Tak Benarkan Kuar Umah Gi Pasar Malam Tanpa Mahram Ape Hukum Die? Kita Perlu Ikot Mak/Ayah Atau Pergi Jer Pasar Malam Tu. (Bg Yg Blom Berkahwin) Klu Yg Dah Berkahwin, Husband Diorg Tak Kaci Pergi Sane...Yg Mane Nk Ikot? Kuikuikui
gambar tiada hiasan

Soalan 6:
Kalau Mmg Allah Tak Bagi Hidayat Kt Seseorang Tu Sampai La Die Meninggal. Kita Dok Dakwah Die Banyak Mne Pon. Tak Berkesan Gak... 


Ello Adik....Kalu Dah Mmg Allah Tak Kasi Sembuh Penyakit Seseorang Tu Sampai La Die Meninggal. Kita Dok Perabis Duit Berubat Banyak Mne Pon. Tak Berkesan Gakkk......


uiks


Haa.. Satu Lagi..
Kalau Lah Kita Nie Miskin.. Takder Pape.. Bukan Ker Kita Dok Susahkan Org Lain.. Pinjam Sana.. Pinjam Sini. Mak Ayah Pon Jadi Risau... Mak Ayah Takot Nk Kahwinkan Anak Perempuan Die Ngn Karkun.. Takot Idop Susah.. Nnti Diorg Pon Susah Sama.. Cucu-Cicit Pon Susah..


Aiyaa...Dik.. Kalu Lah Kita Nie Kaya Raya...Banyak Harta.. Bukan Ker Dok Susah....Sakit Itu La Sakit Ni Laa...Tak Bleh Makan Itu Tak Bleh Mkan Nie...Bini Pun Risau...Takut Laki Kahwin Lagi....Takot Bermadu....Nanti Dia Pun Susah Sama Tak Lalu Mkan Itu..Tak Lalu Mkan Ini....Last Makan Manggi Plak...Susah Susah...

kalu la aku kaya....huhuhu




Harap Maaf (-.-) Jika Soalan Saya Agak Kurang Pandai Atau Kurang Berhemat. Tp Ini Yg Saya Terfikir Dan Juga Dari Org Sekeliling... Jazakallah






Harap Maaf (-.-) Jika Jawapan Saya Agak Kurang Pandai Atau Kurang Berhemat. Tp Ini Yg Saya Terfikir Dan Juga Saya Mmg Pening... Jazakallah




(Ya Allah, Jauhkan Aku Dari Syirik)
(Ya Allah, Jauhkan Aku Dari Citer Shrek)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TINGGALKAN JEJAK LANGKAH ANDA DISINIE... SEMOGA SAYA BOLEH MEMBALAS KUNJUNGAN!!!

TOLONG ISI FORM INI SEBAGAI TANDA ANDA MELAWAT BLOG INI

Name:
Email Address:
Blog Address
Pendapat anda tentang Blog ini dan saranan/taujihad/nasihat anda kepada admin rasmi blog ini...
Harapan anda terhadap Blog ini

Click here to create your own form.

,


I made this widget at MyFlashFetish.com.